Cum sa iti construiesti un brand online puternic – ghid introductiv

0
1

Nu orice produs este o marca, dupa cum nu orice marca este un brand. De fapt, degeaba ai o idee foarte buna daca nu stii cum sa o valorifici. Si pentru ca nu te numesti Coca Cola, sa nu te mai intereseze actiunile de branding, ar fi cazul sa citesti cu atentie acest articol.

In primul rand, desi la baza este o idee geniala, ca sa devii un brand este nevoie de foarte multa munca si efort sustinut din partea strategilor de branding. Nu te astepta sa cunosti faima peste noapte, daca nu ai alaturi pe cineva care sa iti inteleaga business-ul si viziunea si sa iti ofere servicii de branding personalizate.

In cea mai simpla definire, brandingul reprezinta o serie de actiuni ce au scop crearea unui set de asocieri rationale si emotionale, pe care un client le face pentru un anumit produs sau serviciu. La modul ideal, un brand inseamna calitate, onestitate, cel mai bun raport calitate-pret si lista poate continua.

In termeni generali, o strategie de branding reusita recomanda pozitionarea ta, respectiv concentrarea mesajului pe unul, doua maxim trei avantaje fata de brandurile concurentilor. Odata stabilita pozitionarea, primul pas al strategiei de branding este sa se creeze o identitate. Aici sunt incluse: schema de culori, tipuri de caractere, motto si mesaj, obligatoriu in deplin acord cu pozitionarea.

Schema de culori trebuie sa iti reprezinte tipul de afacere. Daca in SUA, culoarea neagra inspira eleganta si rafinament, in Romania nu are acelasi efect. Cu cat alegi culori mai vii, un logo scris cu caractere cat mai recogniscibile, cu atat iti vei usura procesul de branding.

Cel de-al doilea pas il reprezinta motto-ul si mesajul – care pot fi rationale sau emotionale, centrate pe caracteristicile produsului, pe avantajele folosirii lui, pe asteptarile clientului, pe valorile lui etc.

Dupa stabilirea clara a elementelor de identitate (nume, culori, motto, mesaj), urmeaza firesc alegerea strategiilor si a tehnicilor de comunicare, respectiv transmiterea mesajului brandului catre clienti. Evident, comunicarea poate capata diverse forme si valori – reviste, TV, blog-uri, anunturi platite, retele sociale etc.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ