Cum să îți faci site-ul mai profitabil pe piața online

0
5

Imaginează-ți că site-ul tău este o barcă cu care ai pornit la pescuit, iar în cazul tău peștii sunt persoanele pe care încerci să le atragi pe site pentru a-ți deveni clienți. Dacă la pescuit ai nevoie de o barcă cât mai mare pentru a putea duce cât mai mulți pești, dar și momeala potrivită, așa și site-ul tău trebuie să fie în primul rând pregătit cu cât mai mult conținut (texte, video, imagini, sfaturi, forum etc) pentru a atrage un număr considerabil de vizitatori. Nu poți însă să „pescuiești” la întâmplare sau fără să știi exact ce „momeală” să folosești. De aceea trebuie să apelezi la cineva care știe să îți promoveze site-ul acolo unde există cea mai mare audiență, să folosească cuvinte cheie care să atragă exact clienții pe care îi cauți etc. Acest cineva poartă denumirea de SEO (Search Engine Optimization), adică cel care  asigură optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare.

Ce înseamnă SEO mai exact au încercat să explice de nenumărate ori specialiștii din domeniu, făcând referire la raportul dintre poziția pe care site-ul o ocupă pe un motor de căutare și vânzările de pe respectivul site.

Cel mai important motiv pentru care îți dorești ca site-ul tău să figureze pe prima pagină pe Google sau să aibă ranking pe prima pagină Google este de a fi vizibil tuturor celor care sunt interesați de produsele/serviciile tale. Google, de exemplu, este motorul de căutare numărul unu, pe care, potrivit Internet Live Stats, în întreaga lume, se fac în fiecare secundă, peste 54.000 de căutări, adică 3 miliarde de căutări pe zi, ceea ce înseamnă că, în medie, site-ul este accesat de 90 de miliarde de ori pe lună.

Cei care cunosc mediul de afaceri online spun că aproape 90 % dintre intențiile de cumpărături încep printr-o căutare pe Google. Cheia pentru ca site-ul tău să beneficieze de trafic pe Google este să aibă ranking pe prima pagină Google, pentru site-urile aflate pe prima pagină a motorului de căutare atrag peste 90 % din trafic. Asta pentru că cei mai mulți dintre utilizatorii de internet nu se obosesc să caute mai departe de pagina întâi.

De aceea este atât de important să apelezi la o firmă care să îți asigure un serviciu de optimizare SEO. SEO te va ajuta ca site-ul tău să apară pe primele pagini pe Google în funcție de anumite căutări, să facă mai ușor de găsit site-ul/afacerea ta pentru cei care folosesc Internetul, îți poate restructura site-ul pentru a deveni mai atractiv, modifică conținutul pentru ca acesta să poată fi preluat și de alte site-uri etc.

Toate aceste intervenții din partea SEO devin esențiale în condițiile în care piața online din România este în continuă dezvoltare. Potrivit datelor publicate în 2016 de GPeC, România avea, în 2015, aprox. 19,8 milioane de locuitori din care 11 milioane erau utilizatori de Internet, comparativ cu decembrie 2014 când numărul internauților era de aprox. 10 milioane. Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane au făcut cel puțin o dată cumpărături online. Totodată, oficialii Visa spun că numărul de tranzacții online plătite prin carduri Visa la magazinele online a crescut cu 20-25% în 2015 față de 2014.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ