Definirea strategiei de brand in online reputation management

0
26
ORM - online reputation management

Online Reputation Management – ORM – incepe cu o strategie de PR proactiva. Masurarea acceptarii online a brandului si a activitatii social media a unui brand sunt componente vitale pentru succesul si valoarea unei campanii. Cum poti monitoriza eforturile pentru a sti daca esti mai bun decat competitia?

Strategiile eficiente pentru online branding necesita o structura bine pusa la punct. Tehnicile de ORM evolueaza odata cu piata, pe masura ce noi tehnologii apar. In fiecare zi apar pe piata noi platforme, facilitand noi insight-uri despre tendinte asociate discutiilor despre brand-uri si strategii competitive.

Exista mai multe instrumente de monitorizat activitatea social media utile in eforturile de ORM, atat gratuite, cat si platite. Sunt 3 zone de urmarit cu tool-uri pentru masurat activitatea brand-urilor.

Pozitia brandului tau online

Monitorizarea site-ului, a paginilor social media, a vizitelor pe blog, sunt metrici simple a oricarei campanii de orm. Primii pasi in masurare trebuie sa fie testarea pentru un numar de vizite, pagini vizitate per vizita, timp petrecut pe site-ul brand-ului. De aici, poti masura gradual prograsul vizitatorilor, activitatea asociata unor pagini, succesul componentelor campaniei, apoi calcularea ROI pentru eforturile tale de marketing.

Orice program de analiza gratis sau de baza (Google Analytics, StatCounter, fisierele de log) iti pot da informatii de baza despre vizitatori. Insa, pentru a afla statistici avansate in management de reputatie online, poti apela la servicii platite de research si monitorizare ce folosesc tool-uri de analiza profesionala.

Verifica trend-urile discutiilor despre brand

In online brand management se folosesc statistici de monitorizare ce raspund intrebarilor: ce spun oamenii despre brand-ul tau? Care este dispozitia lor, tonul, vocea asociata discutiilor despre brand? Unde se discuta despre brand-ul tau? Care este publicul ce asculta si raspunde discutiilor despre brand-ul tau?

Aceste intrebari sunt importante in marketingul business to client si business to business, deoarece consumatorii sunt predispusi sa se asculte unul pe altul mai mult decat sa asculte reclamele brand-urilor. Ei raspund intai familiei si prietenilor. In platforme de social media, precum Facebook, Twitter sau Linked In, sau platforme de blogging ca WordPress si Blogger, oamenii vorbesc despre produsele si brand-ul tau. Monitorizarea acestor activitati permit managerului de brand sa vada comentariile si activitatea asociata brand-ului imediat, atunci cand are loc, si sa raspunda inainte ca parerile si sentimentele negative sa scape de sub control.

2 tool-uri de monitorizare social media sunt Radian6 si ScoutLabs. Acestea monitorizeaza cateva retele sociale, desi sunt destul de scumpe pentru micii antreprenori. Vocus este un alt tool platit ce masoara social media si mentiunile in PR si stiri. Colaborarea cu o agentie de online brand management, specializata in orm poate fi o solutie de buget. Aceste companii se ocupa de prezenta online si de orm pentru mai multi clienti, deci costurile pentru tool-uri de monitorizare este redus.

Evalueaza-ti competitia

Orm include monitorizarea brand-urilor competitiei. Exista competitori, parteneri, vanzatori si alte persoane care pot afecta reputatia brand-ului tau. Monitorizarea activitatii acestora te ajuta in masurarea succesului campaniei tale de orm. De exemplu, este cel mai puternic competitor al tau prezent pe motoarele de cautare pentru industria pe care o targetezi tu? Vanzatorii si partenerii tai discuta despre brand-ul tau in comunicate de presa sau pe social media?

Masurarea succesului in online reputation management ajuta brand managerii si persoanele sa inteleaga trend-urile discutiilor de pe social media asociate brand-ului, si pot afecta valoarea si acceptarea brand-ului. Evaluarea strategiei competitive si pozitionarea brand-ului produc o intelegere mai buna. Strategia online a brand-ului din ziua de azi necesita o pozitie fluida, una ce include cele mai noi tehnologii si platforme pentru masurare. Succesul brand-ului va fi determinat de trend-uri curente si viitoare in tehnologia online si mobila a managementului brand-ului.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ