15 CELE MAI FRUMOASE LOCURI DIN ROMANIA

0
10

Romania este o tara deosebit de frumoasa, insa putini sunt cei care au vizitat-o de-a lungul si de-a latul. Pentru ca multi dintre noi preferam sa mergem in vacante in strainatate, am facut o lista cu top 15 cele mai frumoase locuri din Romania, la care trebuie sa ajungi macar o data:

Transbucegi

TransBucegi, cunoscut si sub denumirea de Drumul Babelor, este principalul drum de acces in Muntii Bucegi ajungand pana in apropierea faimoaselor obiective turistice: Babele si Sfinxul. Drumul are o lungime de 20 de km, din care 17 sunt asfaltati, si se desprinde din drumul judetean DN71, care face legatura intre Sinaia si Targoviste, cu putin inainte ca acesta sa ajunga la Cabana Cota 1000.

Daca va hotarati sa faceti o plimbare pe acest drum, atunci sa stiti ca puteti ajunge in zona Padina – Pestera unde poate fi vizitata Manastirea Pestera din Pestera Ialomicioarei, la lacul Bolboci, dar puteti face si trasee pana la Varful Omu.

Drumul Transbucegi se opreste in momentul actual la Cabana Piatra Arsa, aflata la o altitudine de 1950 de metri de unde turistii trebuie sa isi paraseasca masinile pentru a continua inspre Cabana Babele si numeroasele obiective turistice din zona.

Aceasta portiune de traseu este una scurta si relativ usoara care urca 250 de metri, de la 1950 metri altitudine pana la 2200 metri altitudine si este relativ usor practicabila desi are o portiune de aproximativ 15 – 20 de minute care strabate platoul Jepilor Mici.

Transfagarasan

Transfagarasanul este soseaua situata la cea mai mare altitudine din Romania, urcand pana la 2042 m. Situat pe Drumul National 7C, traverseaza cel mai inalt lant muntos din tara noastra Muntii Fagaras si leaga Transilvania de Muntenia. Peisajul este mirific, iar diferentele de nivel si serpentinele se constituie intr-o provocare atat pentru masini cat si pentru soferi. Din pacate, din cauza conditiilor meteorologice, in fiecare an Transfagarasanul este deschis doar cateva luni pe an, incepand in iulie si pana in octombrie.

Cele mai importante puncte de atractie turistica sunt Lacul si Barajul Vidraru, care este unul dintre cele mai mari din Europa, apoi Cetatea Poenari (construita pe vremea lui Vlad Tepes), Lacul glaciar Balea si Cascada Balea.

Transfagarasanul a fost contruit intre 1970 si 1974. Poate ca o sumara prezentare in cifre este dificil de urmarit, dar pentru cei care au rabdarea sa o citeasca, merita spus ca la realizarea celor 92 de kilometri de sosea s-au dislocat circa 3 milioane de tone de roca, s-au facut 830 de lucrari transversale si 290.000 de metri cubi de zidarie. Pentru realizarea tunelului Capra – Balea au fost escavati peste 41.000 metri cubi de roca.

De asemenea, s-au folosit 20 tone de dinamita, 3.573 tone de ciment, 89 tone de otel beton, 24.000 ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patrati de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 metri liniari de teava, 50 tone de confectii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietris, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.

Cheile Bicazului

Parcul National Cheile Bicazului – Hasmas este situat in Muntii Hasmas, in zona central-nord-estica a Romaniei, pe raza judetelor Neamt si Harghita. Cheile Bicazului reprezinta o adevarata atractie turistica, zona oferind peisaje spectaculoase si posibilitati multiple de agrement: de la plimbari cu barca pe Lacul Rosu la trasee de drumetie.

Aria protejata este strabatuta de drumul transcarpatic (DN 12 C) care leaga localitatea Gheorgheni de orasul Bicaz. Drumul se continua apoi fie spre Piatra Neamt fie spre lacul Izvorul Muntelui.

Drumul care strabate Cheile Bicazului, acest defileu sapat in piatra, este plin de serpentine de o rara frumusete, iar pe peretii imensi de calcar ai stancilor se ascund pesteri (Pestera Neagra si Pestera Cascada) si avene (Licas si Avenul cu Trei Intrari).

Afluentii Bicazului fac la randul lor alte chei cum ar fi Cheile Laposului, Cheile Sugaului sau Cheile Bicajelului. In spatele masivelor stanci din Cheile Bicazului se afla si una dintre cele mai izolate comunitati din judetul Neamt: satul Barnadu de unde se poate continua drumul pana la Vf Vithovos.

La Cazane

Cazanele Dunarii sunt considerate de multi drept una dintre cele mai frumoase zone de pe defileul Dunarii. Asezate la trecerea Dunarii prin muntii Carpati, Cazanele Dunarii aflate in parcul National Portile de Fier au o lungime de doar 9 km, facand din aceasta destinatie de vacanta una ideala pentru weekend, toate obiectivele turistice fiind usor accesibile din acelasi punct de cazare, putandu-se ajunge la ele cu masina sau pe jos, pe trasee de o frumusete greu de exprimat in cuvinte.

Cazanele Dunarii sunt compuse din Cazanele Mari cu o lungime de 4 km si Cazanele Mici cu o lungime de 3 km, astfel fiind foarte usor de strabatut pe parcursul unei zile. Din acest motiv, in ceea ce priveste cazarea se recomanda alegerea unui singur punct de cazare pentru parcursul weekendului, optiune ce este mai comoda, dar si mai ieftina pentru turisti.

Chipul lui Decebal sculptat in stanca in zona Cazanelor Mici este cel mai cunoscut obiectiv turistic din zona, dar si cea mai mare sculptura din intreaga Europa, avand 55 m inaltime si 25 m latime. Sculptura este relativ recenta si a fost efectuata din fonduri private ale omului de afaceri roman Iosif Constantin Dragan, fiind finalizata in anul 2004 dupa o munca de 10 ani executata de 12 sculptori alpinisti.

In acelasi ton al unei istorii demult apuse ce poate fi retraita la aceeasi intensitate in putine zone din tara, turistii pot alege sa continue itinerariul la iesirea de pe malul sarbesc, in imediata apropierea a statuii lui Decebal. Aici se afla Tabula Traiana, monument vechi de peste 2000 de ani ridicat de imparatul Traian in cinstea marsului trupelor imperiale romane in drum catre Dacia in anul 105. Cu o lungime de 4 metri si o inaltime de aproape 2 metri, tabula reprezinta 2 delfini, un vultur si un text latin ce prezinta imparatul roman si reusitele militare ale acestuia.

Cetatea celor 3 turnuri a carei denumire a fost preluata din limba turca, denumire sugestiva pentru scopul militar al constructiei fortificate, a fost ridicata in secolul XV pentru a opri avansul imperiului otoman spre vest. In momentul actual, din cetate au ramas doar 3 turnuri aflate la 5 km de localitatea Svinita, restul cetatii fiind inundate odata cu amenajarea lacului de acumulare Portile de Fier. Atunci cand nivelul apei este crescut raman vizibile doar 2 dintre turnurile cetatii.

Continuarea pe:  charmy.ro – 15 Cele mai frumoase locuri din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here