Beneficiile unei certificari ISO pentru afacerea ta

0
30
certificare ISO 9001

Te-ai intrebat vreodata daca un produs sau un serviciu este sigur, prietenos cu mediul sau de calitate inalta? Probabil clientii tai (sau cei pe care-i targetezi) se intreaba aceleasi lucruri. Cum poti dovedi ca primesc pentru ce platesc? O parte din raspuns este: cu ajutorul unei certificari ISO.

De ce sunt necesare standardele?

Sunt importante nu doar pentru afaceri si clienti, dar, pe termen lung, pentru toata lumea. Bunurile si serviciile indeplinesc standardele:

  • Se pot folosi in siguranta
  • Garanteaza calitatea produsului
  • Incurajeaza imbunatatirea continua a industriei
  • Maresc ocuparea fortei de munca
  • Fac tara companiei competitiva pe pietele internationale
  • Ajuta sa creeze o lume mai sigura si mai productiva

Beneficiile unei certificari ISO pentru afacerea ta

Proprietarii de afaceri au mai multe beneficii in urma obtinerii unei certificari ISO. Unul dintre acestea este imbunatatirea operationala, ce duce la costuri optimizate de productie si aprovizionare. Certificarea necesita si ajuta afacerile sa optimizeze fiecare operatiune si fiecare faza. Sistemele sunt rationalizate si integrate, conducand la minimalizarea pierderilor (timp si resurse) si stimularea productiei.

Cum standardele ISO sunt recunoscute international, afacerile certificate ISO sunt eligibile pentru mai multe oportunitati de extindere in ariile de activitate si au ocazia sa livreze produse international, crescand considerabil veniturile din vanzari. Studiile au aratat ca produsele certificate ISO aduc companiilor profituri mai mari cu pana la 5% din vanzarile anuale.

Multe piete impun companiilor sa fie certificate ISO, mai ales daca ai clienti companii mari sau tintesti sectorul public. Certificarea ISO este un trend si oamenii au inteles valoarea sa.
Nu este neobisnuit ca unii clienti sa intrebe daca afacerea ta are o certificare ISO 9001. A avea certificarea poate face diferenta intre un contract incheia si unul pierdut. Te poti folosi de certificarea ta in campaniile de marketing si in publicitatea pe care o faci afacerii. Dovedeste faptul ca afacerea ta respecta standardele internationale, facand compania ta mai atractiva in piata.

Alte avantaje ale certificarii ISO sunt: un loc de munca mai sigur si mai eficient si o crestere a moralului angajatilor. Cand angajatii tai au un simt al sigurantei si stiu exact ce standarde se asteapta de la ei si au un simt de raspundere si un sentiment de contributie la succesul companiei. Echipele fericite sunt mai productive, stim cu totii.

Beneficii pentru clienti

De multe din beneficiile de mai sus se bucura si clientii: cresterea eficientei si a fiabilitatii unui produs sau a calitatii unui serviciu, reputata sigurantei si responsabilitatii fata de mediu, sisteme simple si scalabile, rotatie scazuta de personal datorita moralului crescut si a claritatii proceselor, toate au un impact pozitiv asupra reputatiei companiei in fata clientilor.

Respectarea standardelor asigura clientii ca produsele sau serviciile pentru care platesc sunt sigure, de inalta calitate, prietenoase cu mediul sau ca afacerea are si alte calitati certificate ISO cum ar fi: compania este serioasa si are o strategie de dezvoltare pe termen lung, este responsabila cu angajatii sai, si altele. Cu alte cuvinte, certificarea ISO 9001 arata ca produsele sau serviciile sunt ce le spui ca sunt, si clienti au si o a doua parere despre asta, nu doar a ta, ceea ce este si mai important.

Certificarile ISO sunt o obisnuinta in lumea afacerilor. Odata cu cresterea calitatii, certificarea ISO creste profitabilitatea afacerii tale si iti asigura longevitatea in piata.

Poti citi mai multe despre certificarile ISO aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here