Cum alegi o firma imobiliară în care să ai încredere?

0
2

În țara noastră agențiile imobiliare nu au un renume prea bun, așa încât mulți proprietari de case și apartamente care vor să închirieze sau să vândă se tem încă să apeleze la cei din domeniu, preferând să se descurce mai degrabă prin forțe proprii, publicând pe net anunțuri la rubricile specializate ale unor site-uri mai cunoscute.

Totuși, o agenție imobiliară serioasă rămâne cea mai bună soluție, în condiții în care riscurile de a lua țeapă fiind destul de mari dacă vrei să închiriezi sau să îți vinzi proprietatea deținută fără un ajutor specializat. Este mai bine ca să apelezi la o firmă de intermedieri specializată, cu un renume bun în domeniu, ca, de exemplu Bliss Imobiliare, decât să orbecăiești de unul singur, încercând să îți închiriezi sau să îți vinzi proprietatea pe un preț cât mai ridicat.

Criterii generale de alegere a unei firme imobiliare bune

Mulți dintre aceia care decid că au nevoie de o agenție încep prin a se interesa pe la prieteni, rude, vecini, colegi de serviciu. Potrivit statisticilor, peste 60% dintre proprietarii autohtoni se adresează unei firme din domeniul imobiliar mai degrabă la recomandarea persoanelor apropiate.

Dacă nu există astfel de oameni prin preajmă, atunci se analizează de către cel interesat site-urile de specialitate și rețelele sociale, Facebook și, mai nou, Instagram.

Tocmai din acest motiv, o agenție imobiliară serioasă trebuie ca să aibă și un site bine structurat, cu o pagină de contact de unde să se poată afla ușor care este numele complet al firmei, telefoanele la care se răspunde, adresa de email, eventual paginile de pe rețelele principale de socializare.

Un bun indicator este și faptul că este vorba de o firmă mare: este o garanție că acolo există o baza de clienți generoasă, o listă extinsă de servicii în materie de tranzacții imobiliare, că se oferă inclusiv asistența juridică, precum și prezența unor specialiști și experți avizați (inclusiv în materie de evaluări).

Locația biroului și aspectul său exterior și interior sunt de asemenea elemente importante pentru un client.

Studierea comentariilor postate online este utilă, dar trebuie privite cu circumspecție, deoarece nu mereu oferă o imagine fidelă despre agenția respectivă.

O firmă serioasă respectă timpul clienților săi și ține la reputația sa, astfel că imediat ce un client potențial le dă un semn că vrea să apeleze la serviciile lor, cel mai probabil va fi imediat conectat de către un specialist, i se vor pune întrebări foarte specifice, în mod aplicat, nu i se va forța mâna ca să promită ferm că va colabora cu agenția de intermedieri respectivă.

Posibilitatea consultării gratuite și soluționarea rapidă a oricăror întrebări pe care le aveți, dacă vă decideți să apelați al ajutor de specialitate imobiliară, sunt de apreciat. Dacă veți simți în cadrul unei întâlniri „face to face” (nu prin telefon!!!) că puteți colabora cu personalul agenției respective, că vi se explică în detaliu și în termeni pe care îi înțelegeți exact toate aspectele tranzacției în cauză, chiar merită ca să vă gândiți serios dacă nu ar fi bine să semnați un contract de prestări servicii cu agenția respectivă.

Evident, acordați atenție și comisioanelor practicate pentru serviciile ce se vor presta de către firma în cauză.

Dacă totul este în regulă, puteți spera într-o tranzacție rapidă încununată de succes.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here