Octavian Constantin Patrascu despre influenta marketingului online in afaceri

0
11
online marketing

Marketing-ul online dinamizeaza competitia intre companiile de trading online si, totodata, a selectat si jucatorii de pe aceasta piata, unde au mai ramas doar cei puternici, dupa cum afirma Octavian Constantin Patrascu, business developer din industrie. Acesta explica cum a influentat in mod pozitiv marketingul online afacerile acestor companii.

De exemplu cand toata lumea si-a dat seama ca Facebook este doar un instrument de promovare, si nu o strategie in sine, tot mai multe companii au pus accent pe marketing-ul online, in special cele cu afaceri care sunt legate de internet, precum cele de pe piata tradingului online.

Prin marketing online, companiile de trading online urmaresc cresterea accesibilitatii la milioane de utilizatori, maximizand astfel vanzarile si potentialul afacerii. Succesul in trandingul online astazi, inseamna gasirea celui mai usor mijloc de a ajunge la cei mai valorosi clienti.

Marketingul online presupune mai multe activitati: website marketing, ceea ce presupune realizarea unei platforme online, si bineinteles intretinerea si dezvoltarea ei; search marketing, mai precis promovarea prin motoare de cautare (PPC si SEO); email marketing;online advertising, campanii prin bannere;online research;web analytics, ceea ce reprezinta instrumente de analiza a tuturor activitatilor de marketing enumerate mai sus.

Majoritatea companiilor de opereaza pe piata marketingului online se concentreaza asupra indicatorului ROI (return of investment), caracterizat de indicatorul CPA (cost per active client). In anii trecuti companiile isi asumau un CPA de 200-300 dolari, astazi acest indicator s-a dublat.

“Asadar, competitia online s-a intensificat, iar pe piata au ramas companii cu adevarat puternice”, afirma Octavian Constantin Patrascu, care mai spune ca “daca ne intrebam de ce companiile din trading-ul online valoreaza acum peste 1 miliard de dolari, raspunsul e simplu: detin un leverage important, si anume un marketing online bine dezvoltat”.

Octavian Constantin Patrascu precizeaza si faptul ca: “Pana la listarea companiilor de trading online pe bursa, profitul sau cifra de afaceri nu erau grozave, insa valoarea acestora, data de vizitatorii unici ai unei platforme de tranzactionare, este reliefata de marketing-ul online, care le-a potentat ulterior si indicatorii financiari”

Listarea la Bursa din Londra in 2013, a companiei de trading online Plus500, infiintata in 2008, i-a adus acesteia o crestere a valorii actiunilor pana la o capitalizare de piata situata la cel mai mare nivel, in aprilie 2015, de 1,3 miliarde de dolari, dupa ce in 2013 avea o capitalizare de piata de 200 milioane de dolari.

Un alt exemplu este FXCM Inc. care s-a listat in 2010 la Bursa de pe Wall Street, fiind primul broker Forex care a lansat o oferta publica initiala, pretul de vanzare pentru o actiune fiind de 14 dolari. Profitul FXCM in primele noua luni ale lui 2010, a crescut cu 16%, pana la 79,4 milioane de dolari, in timp ce in primele trei trimestre din 2010 venitul platformei de trading online americane a crescut cu 6,5%, fata de aceeasi perioada a anului anterior, pana la 264 milioane de dolari. Capitalizarea de piata a FXCM, la sfarsitul lui martie 2015, era de 55,7 milioane de dolari. Astfel, FXCM si Plus500 ating impreuna o valoare de peste 1,4 miliarde de dolari.

Cand vorbesc despre impactul marketingului online, oameni din industrie fac referire destul de mult la mobile marketing, inclusiv pe aplicatii de marketing, WhatsApp si email marketing pe mobil, unde statistica arata ca in jur de 60%-70% din oameni isi deschid mesajele pe telefonul mobil.

Marketingul online inseamna mai mult decat publicitate pe internet, iar de asta s-au convins cel mai bine companiile de trading online ale caror date financiare au crescut neasteptat, pe masura ce uneltele online s-au diversificat si se diversifica.

Un alt punct  forte la marketingul online, este acela ca nu necesita un buget urias pentru a duce pe culmi un business. Iar companiile de trading online stiu foarte bine asta, numai daca ne gandim la potentialul de crestere al numarului de clienti, si totul la un cost de retentie al utilizatorului mult mai redus decat prin mijloacele de promovare traditionale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here